Exide i Centra wspierają technologię przyszłości

Exide i Centra wspierają technologię przyszłości
TechnologieTechnologie
2015-05-08

Chociaż stosowane dziś konwencjonalne akumulatory samochodowe przeszły długą drogę, główne zadanie akumulatora, jakim jest umożliwienie rozpoczęcia podróży oraz dostarczenie zgromadzonej energii do oświetlenia pojazdu, samej jazdy oraz dla dodatkowych odbiorników elektrycznych, pozostało praktycznie niezmienione. Jednakże nowa generacja samochodów Start-Stop stawia przed akumulatorem większe wyzwania: pracę w trudniejszych warunkach i wielokrotne włączanie silnika w trakcie żywotności akumulatora.

Globalny trend samochodów z systemami Start-Stop, któremu wtórują europejscy producenci pojazdów, zaowocował zapotrzebowaniem na całkiem nowy typ akumulatora. Wyspecjalizowanie i ogromne doświadczenie firmy Exide daje jej wiodącą pozycję przy opracowywaniu akumulatorów typu Start-Stop dla nowych pojazdów, zaprojektowanych z myślą o ograniczeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

W 2004 r. Exide wprowadził do swojej oferty pierwszy europejski akumulator Start-Stop w technologii AGM (Absorbent Glass Mat) dla Citroëna C3. W 2009 r. opracowano akumulator w technologii EFB (Enhanced Flooded Battery) dla nowych modeli samochodów Fiat i Toyota z systemami Start-Stop.

Obecnie, kiedy akumulatory Start-Stop stają się coraz bardziej powszechne na rynku wtórnym, niezależne warsztaty samochodowe mogą w pełni liczyć na wsparcie ze strony Exide, by sprostać konkurencji ze strony przedstawicielstw najważniejszych dealerów oraz specjalistów w dziedzinie akumulatorów.

Wyglądem akumulatory Start-Stop bardzo przypominają akumulatory konwencjonalne, ale technologia ukryta w ich wnętrzu jest całkiem inna. Nawet pojazdy wyposażone w najbardziej podstawowy system Start-Stop potrzebują akumulatora o trzykrotnie większej wytrzymałości niż najlepszy akumulator tradycyjny. Większe pojazdy mikrohybrydowe oraz pojazdy wyposażone w funkcję hamowania regeneracyjnego i zaawansowane technologie redukujące zużycie paliwa,  wymagają do 20% więcej mocy i nawet czterokrotnie większej wytrzymałości przeliczanej na liczbę cykli ładowania/rozładowania.

Podczas gdy konwencjonalnego akumulatora nie można zastosować w pojeździe z systemem Start-Stop, akumulatory AGM/EFB występujące pod marką Exide i Centra mogą być montowane także w pojazdach standardowych, co pozwala na zwiększenie ich mocy i wytrzymałości. Z zalet takiego zastosowania korzysta się w taksówkach, pojazdach użytkowych i pojazdach służb ratunkowych.

Exide jest producentem akumulatorów spełniającym wszelkie potrzeby dzisiejszego rynku producentów oraz rynku wtórnego. Jest także liderem innowacji na rzecz bardziej ekologicznej motoryzacji jutra…


Nowe urządzenie do wymiany akumulatora – BRT-12

Prosty sposób na wymianę akumulatora Stop-Start.

Wymiana akumulatora stała się bardziej skomplikowana ze względu na to, że nowa technologia akumulatorów jest ściślej związana z układem sterowania pojazdu.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, wielu producentów urządzeń diagnostycznych wprowadza nowe aktualizacje oprogramowania, które pozwolą użytkownikom na wymianę i obsługę akumulatorów nowej generacji. W Exide wierzymy, że sprawi to, iż wymiana akumulatorów Start-Stop będzie szybsza i mniej kosztowna, co ostatecznie przełoży się na korzyści dla warsztatów oraz specjalistycznych sklepów.

Właśnie dla takich klientów Exide opracował BRT-12 – łatwe w użyciu urządzenie do wymiany akumulatora.

Przy użyciu BRT-12 można zgasić kontrolkę sygnalizującą awarię akumulatora  na desce rozdzielczej i sprawdzić aktualne dane akumulatora. W miarę rozwoju rynku pojawiają się nowe aktualizacje. Wystarczy po prostu podłączyć urządzenie do komputera za pomocą portu USB i ściągnąć całkowicie darmowe uaktualnienie.

Nadszedł czas, by wszyscy właściciele warsztatów i sklepów motoryzacyjnych rozważyli obsługę i wymianę akumulatorów Stop-Start. Z pomocą Exide nietrudno poszerzyć zakres oferowanych usług, podążając za nową technologią w dziedzinie akumulatorów.

Galeria